Drukarka fiskalna wymiana papieru

Jeżeli prowadzisz restaurację, bar, kawiarnię albo fast-food z zapiekankami ten punkt stanowi dla Ciebie. Od 2015 roku każda osoba przeprowadzająca w Polsce punkt gastronomiczny, również tzw. "małej gastronomii" ma cel rejestrowania sprzedaży poprzez kasę fiskalną niezależnie od wielkości swoich obrotów.

W działalności w lokalach gastronomicznych możemy wystąpić dwa pewne rodzaje urządzeń: kasę fiskalną, czyli urządzenie działające samodzielnie oraz drukarkę fiskalną, jaką należy podłączyć do komputera z aplikacją sprzedażową, bo nie posiada ona nawet własnej klawiatury. To drugie rozwiązanie zaczynane jest w dorosłych restauracjach czy sieciach szybkiej obsługi. Małe lokale zazwyczaj nie są programów komputerowych do obsługi klientów przy poszczególnych stolikach. Kasa fiskalna dla gastronomii powinna posiadać mało charakterystycznych cech, odróżniających ją od zwykłej kasy finansowej i poprawiających pracę kelnerom lub gospodarzom, takich jak: podwyższona siłę na pokrycie i zabrudzenie, wytrzymały akumulator, szybką wymianę papieru, intuicyjną i niską obsługę czy szybki wydruk paragonu, dla kupującego który z niecierpliwością czeka przy stoliku na swoje rozliczenie. Dodatkowym argumentem istnieje szansa zapisu elektronicznej kopii paragonu, idąca na zapisywanie wydruków np. na umowie pamięci, co poprawia ich przestrzeganie przez wymagane przepisami 5 lat. Kasa fiskalna dla gastronomii powinna zawierać odpowiednie wymiary, zezwalające na jej swobodne wykorzystywanie na ladzie czy przy stołach oraz przenoszenie po całym domu, a dodatkowo nowy i lekki design. Oprogramowanie gastronomiczne kupi na dokładne monitorowanie sprzedaży i długie rozliczanie kelnerów. Zakup kasy fiskalnej znaczy dla wielu rozpoczynających działalność drink z bogatszych nakładów, więc warto dodać, że przy spełnieniu kilku warunków można wziąć na ten obowiązek ulgę, mającą nawet 90% ceny kasy. Warto także dobrze wcześniej rozejrzeć się za kasą dla gastronomii, by mieć okazja jej sprawdzenia oraz szkolenia gości z wartości jej wykorzystania i jedności z pomysłami do obsługi punktów restauracyjnych.